Sprawdza się czarny scenariusz. Budowa krajowej „16” wstrzymana

Pisaliśmy dziś, że  Alpine Bau – austriacki koncern, powiązany z FCC Construccion, który buduje w Olsztynie linię tramwajową, złożył w sądzie wniosek o uznanie niewypłacalności. W związku z tym pojawiły się wątpliwości i pytania, co będzie się działo z inwestycjami, rozpoczętymi przez bankruta. Pytanie nasze było o tyle zasadne, że dziś  Alpine Bau wstrzymał prace na budowie odcinka drogi krajowej nr 16 z Biskupca do Borek Wielkich. Był wykonawcą tej drogi…

–  Do tej pory nie zostało nam przedstawione oficjalne stanowisko kierownictwa budowy w sprawie przyczyn tego działania  i dalszych decyzji wykonawcy. Zadanie realizuje konsorcjum i oczekujemy, że  w przypadku wycofania się Alpine Bau z kontraktu  obowiązki głównego wykonawcy przejmie konsorcjant – firma Hydrogeo. Jeśli nie będzie w stanie tego zrobić, ogłosimy przetarg na dokończenie zadania – informuje Karol Głębocki, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Według szacunków GDDKiA zakończenie budowy będzie wtedy możliwe do końca października tego roku. Obecnie, według danych na dzień 17 czerwca,  kontrakt jest zrealizowany na poziomie ponad 90 procent.

– Należności podwykonawców za wykonane prace, jeśli nie zostały zapłacone przez Alpine Bau, zostaną uregulowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, zgodnie z obowiązującymi przepisami – uspokaja Karol Głębocki.

Dodaj komentarz